oliwiasmamma.blogg.se

2013-03-31
18:25:59

Påsk
Påskaftons morgon började vi med att mysa alla 5 i sängen och sen åt alla frukost vid 8, till följd av på påklädning av dom tvåbenta och vi begav oss ut för att börja röja på tomten våran, vid 9,55 åkte jag iväg och hämtade släpet vi skulle köra allt ris i och fick uppgiften att backa in det på våran tomt - Åh shit jag hade ju inte backat med släp sen i oktober 2012 men men tuff tjej som jag som har CE skulle de vara en lätt match och efter några omtag så gick de så bra så. När väl släpet var fyllt till toppen åkte vi in mot stan för att kasta på ristippen, vilket gick bra. Därefter vi åkte och handlade och ser att släpet skulle varit tillbaka för länge sedan så vi stressar hem och drar en vit lögn om ammning vilket gick bra och vi slapp dröjsavgift. Ser på klockan att vi snart ska vara och fira påsk inne i stan hos min mormor så vi snabbt ammar oliwia och klär på oss allihopa till finkläder och åker in - Vi kom ihåg allt konstigt nog. Väl på plats var Oliwia pigg och glad men sen blev de nog lite mycket för henne efter att flyttats runt bland alla släktingar som bara älskar att de kommit in en bäbis igen till familjen.
Senare under kvällen efter tårta och påskmiddag fick hon en JAGÄRSÅTRÖTTSKRIK och bara vrålade rakt ut, alla provade att trösta och vagga, och vi bytte blöja och matade men inget fungerade - förutom pappas envishet och väldigt mycket vaggande sen sov hon kan jag säga. Men vid 21 åkte vi hem och bytte om till pyjamas på henne och gav lite mera mat. Sen sov hon mellan 22 och 7 (6 vintertid) men gud så skönt det var!!!
 
Söndagen har vi spenderat med att röja ännu mera på tomten och klippt och sågat grenar, lite tidigt att plantera så ska så lite inne först och sen när kälen släppt ska jag planetera ut morötter, sallad, gurka, tomatar bland annat och massaor av blommor :)
Väl inne efter att vi premiär fika ute i trädgården med min mamma och lillebror så fick hon ännu ett JAGÄRSÅ HUNGRIGSKRIK. så de var bara att mata och sen till min upptäckt märker jag att hon är fuktig på ryggen, tar och börjar klä av henne och ser att hon är helt nerbajsad upp till nacken så de var bara till att bada henne. Nu sitter hon i sin kodräck i babysitten och tittar på tv och vi vuxna ska ta och äta lassange, Mmmmm de ska bli så gått :)

Kommentar:
#1: Matilda

Skönt att höra att andra bebisar oxå bajsar ner hela ryggen, har hänt massor med gånger med Tyra och man undrar ju om man sätter på blöjan fel!

Svar: Ja ibland undrar man om man gör de :)
Madeleine

2013-04-03 @ 22:48:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: